Dalai Lama - Reisverslag uit Rock Valley, Verenigde Staten van Margot Greef - WaarBenJij.nu Dalai Lama - Reisverslag uit Rock Valley, Verenigde Staten van Margot Greef - WaarBenJij.nu

Dalai Lama

Door: Margot de Greef

Blijf op de hoogte en volg Margot

21 Juli 2017 | Verenigde Staten, Rock Valley

Wegens diverse reizen laat een nieuw verhaal nog even op zich wachten. In de tussentijd wil ik graag twee uitspraken delen van de Dalai Lama, die we lazen aan de wand van een Tibetaans restaurant in Bloomington, Indiana.


Waardevol mensenleven

Denk iedere morgen als je opstaat:
Vandaag was ik zo fortuinlijk om wakker te worden.
Ik leef, ik heb een waardevol mensenleven.
Ik ga het niet verspillen.
Ik ga er goed gebruik van maken.
Ik ga al mijn energie steken in het ontwikkelen van mijzelf,
om mijn hart uit te doen gaan naar anderen
en de verlichting te bereiken voor het welzijn van alle wezens.
Ik zal vriendelijke gedachten uitzenden naar anderen.
Ik zal niet boos worden.
Ik zal niet negatief over anderen denken.
Ik zal anderen helpen,
zoveel ik kan.


Geef nooit op

Wat er ook gebeurt
ontwikkel je hart.
Te veel energie wordt verspild
aan de ontwikkeling van het hoofd,
in plaats van het hart.
Ontwikkel je hart.
Wees mededogend
niet alleen naar je vrienden
maar voor iedereen.
Wees mededogend
werk aan vrede
in je hart en in de wereld.
Werk aan vrede
en ik zeg het nogmaals
geef nooit op.
Wat er ook gebeurt
geef nooit op!

  • 21 Juli 2017 - 19:27

    Nicolien:

    Hoi Margot! Super mooi zeg!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margot

Micha 6:8 Hij heeft u bekendgemaakt, o mens, wat goed is en wat de HEERE van u vraagt: niet anders dan recht te doen en getrouwheid lief te hebben, en ootmoedig te wandelen met uw God.

Actief sinds 20 Maart 2008
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 589026

Voorgaande reizen:

12 April 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: